Google Adwords

AdWords wordt ook wel ook wel Search Engine Advertising of kortweg SEA genoemd. Het is een betalende dienst van Google waarmee u advertenties hoger en sneller in de zoekresultaten kunt zetten.

Het is belangrijk te weten dat Google het grootste deel van haar inkomsten haalt uit SEA. Jaar na jaar reserveert Google meer ruimte voor betalende zoekresultaten. In 2010 was die ongeveer 30%, anno 2016 is dit al ondertussen meer dan 60% geworden. In België is Google veruit de bekendste en meeste gebruikte zoekmachine. Als bedrijf is eigenlijk geen optie om niet actief te zijn in AdWords.

Online Marketing Monkey helpt u graag uw Adwords campagnes op te zetten én verder te optimaliseren:

  • inrichten van de Adwords campagnes
    • Het inrichten van een SEA campagne kan zeer snel en in geen tijd gebeuren.
    • Maar … haast en spoed zijn zelden goed: slecht ingerichte AdWords campagnes kosten u gewoon te veel geld voor een veel te lage return.
    • Correcte SEA campagnes resulteren in goede ROI, lagere kosten en een efficiënter beheer.
    • Investeer dus in het begin beter wat teveel dan te weinig tijd in het opzetten van uw SEA project.

 

  • schrijven advertenties
    • Zorg steeds voor advertenties die uw potentiële klanten echt aanspreken.
    • Gebruik altijd die zoekwoorden en synoniemen die uw klanten hanteren.
    • Maak maximaal gebruik van de 5 onderdelen van een SEA advertentie: de titel + de 2 advertentieregels + een zichtbare URL + een bestemmings URL.

 

  • maximaliseren van AdWords budgetten
    • Onderzoek op welke zoekwoorden uw Adwords advertenties het meest worden aangeklikt.
    • Verwerk die zoektermen zoveel mogelijk “exact”.
    • Weet exact wie uw klanten zijn: wat zijn hun gewoontes ? Waar wonen ze ? Welke taal spreken ze ? Welk jargon gebruiken ze ? Wanneer & op welke tijdstippen zoeken ze ?
    • Vergeet de Quality score of kwaliteitsscore niet permanent te verbeteren !
    • Werk best met een dagbudget, mocht het toch ergens fout lopen.
    • Gebruik uitsluitingswoorden, ook wel negative keywords genoemd.

 

  • Hanteer het juiste zoektype voor de zoekwoorden: breed zoeken vs woordgroep zoeken vs exact zoeken