adwords advertenties

Adwords advertenties: ga voor meer kliks

Wilt u meer kliks krijgen op uw SEA-ads ? Zorg dan op de eerste plaats voor “killer ads”: Adwords advertenties die uw potentiële klanten echt aanspreken. En zorg ervoor dat u juiste zoekwoorden in uw advertenties gebruikt. Op welke zoekwoorden wilt u gaan focussen ? Een juist antwoord op die vraag, zal ook resulteren in een goede AdWords campagne.

Bij het schrijven van Adwords advertenties spelen volgende vragen een rol:

  1. Hoeveel mensen zoeken op een bepaald zoekwoord ?
  2. Is er al veel concurrentie op sommige zoekwoorden ?

De Google keyword tool is hierbij een zeer handig hulpmiddel.

De onderdelen van Adwords advertenties

Een advertentie bestaat uit de volgende 5 onderdelen:

  1. de titel
  2. beschrijvende advertentie regel 1
  3. beschrijvende advertentie regel 2
  4. de zichtbare URL
  5. de bestemmings URL

Ze spelen alle 5 een rol. Dus test per onderdeel, om zo stap voor stap tot een beter variant te komen. De sleutel tot SEA succes is immers het opsplitsen van de Adwords advertenties.

Adwords Advertenties schrijven: aanbevelingen

  • Val op.
  • Zorg dat er klantbeoordelingen te zien zijn of vermeld worden.
  • Vermeld de zoekwoorden in de titel en de URL.
  • Vertel in advertentie regel 1 hoe de klant geholpen wordt door uw aanbod.
  • Vermeld in regel 2 uw voordelen & aanbiedingen = uw USP’s = unique selling propositions:
    • waarom moet ik uw ad lezen ?
    • waarom zou ik dit geloven ?
    • gratis verzending ? free gadgets ? snelle levering ?
  • Het is absoluut niet verboden humor in de ads te leggen.
  • Vermeld specifieke prijzen waar het zinvol is.
  • Speel in op de actualiteit.
  • Wees voorzichtig met het gebruik van uitroeptekens.
  • Leg de nadruk op Bepaalde Woorden door de Eerste Letters in Hoofdletter te zetten.
  • Vermeld concrete getallen & feiten.
  • Doe wat je beloofd.
  • Wees duidelijk, to the point, schrijf wat uw toekomstige klanten interesseert.
  • You can’t please everybody: schrijf voor uw potentiële klanten, niet voor iedereen.
  • Test !

Splits Adwords Advertenties steeds op

De sleutel tot Adword succes is het opsplitsen van advertenties. Schrijf steeds minimum 2 ads tegelijk en kijk welke de beste resultaten heeft. Verwijder de slechtste en probeer met de nieuwe de eerste te verslaan. Google zal ze trouwens automatisch laten roteren.

Deze artikelen zal u ook interessant vinden: