Google outstream video ad

Google AdWords outstream video ads

Kende u in Google AdWords de video ad vorm die outstream video ads heet al? Met deze vorm van videoadvertenties wil Google veel meer mensen dan enkel zij die op YouTube surfen bereiken.

Wat is het?

Net zoals de TrueView in-stream ads en de Bumper video ads worden deze getoond in Google video partners. Daar heb je in principe steeds de keuze op welke devices de ads zullen getoond worden. De outstream video ads zijn enkel bestemd voor mobiele apps en browsers.

Hoe werkt het?

Outstream video ads beginnen automatisch (geluidloos) af te spelen van zodra je er op een pagina aan passeert.

Als adverteerder betaal je per duizend vertoningen (CPM). Je betaalt enkel voor iedere voor de surfer zichtbare vertoning. Wordt er niet gescrold tot aan de plaats op de pagina waar de ad staat, worden er ook geen kosten aangerekend.

Voordelen:

  • Uitsluiten van plaatsingen. Apps met niet het geschikte doelpubliek voor jouw videoadvertenties kan je uitsluiten
  • Omgekeerd kan je meer bieden voor die apps onder de Google video partners die het verkeer naar jouw website en de conversie voor jouw product zullen verhogen.
  • Toevoegen van zogenaamde digitale content labels

Voor meer informatie over hoe je het aan de slag kan gaan met Outsream video ads, lees je hier. Wil je meer weten over het targeten van specifieke doelgroepen in AdWords lees dan deze blogpost.