Click-through Rate

Click-through rate

Click-through rate (CTR) is de verhouding van gebruikers die op een specifieke link klikken naar het totale aantal gebruikers dat een pagina, e-mail of advertentie bekijkt. Het wordt vaak gebruikt om het succes van een online advertentiecampagne voor een bepaalde website te meten, evenals de effectiviteit van e-mailcampagnes.
Het behalen van een hoge klikfequentie is essentieel voor uw PPC (Pay Per Click)-succes, omdat het rechtstreeks invloed heeft op zowel de kwaliteitsscore, als op de prijs die je betaalt tekens wanneer iemand op je advertentie klikt.

Google AdWords en andere platformen voor zoekmarketing bieden prijskortingen voor advertenties met een hoge relevatie. Een middel om dit te doen, is hogere kwaliteitsscores aan te bieden voor advertenties met hoge klikfrequenties voor AdWords. Hoge klikfrequenties leiden tot hoge kwaliteitsscores.

Meer SEO termen

Andere interessante onderwerpen

SEO Quiz

Hoe sterk is jouw SEO kennis?

Blog

Volg Online Marketing op de voet

Gratis SEO Scan

Hoe sterk is de SEO op jouw website?

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte over SEO & SEA