Transcript video

Hallo! Welkom bij de cursus zoekwoorden onderzoek van Online Marketing Monkey. Mijn naam is Marthe. In deze cursus leren we je hoe je een zoekwoorden onderzoek opstelt voor je eigen bedrijf.

Wist je dat een zoekwoorden onderzoek enorm belangrijk is voor je SEO-strategie? Met een zoekwoorden onderzoek ga je op zoek naar de meest geschikte zoekwoorden en pas je deze toe op je website. Dankzij dit onderzoek krijg je een goed inzicht in het zoekgedrag van je doelgroep.

Daarnaast creëer je nieuwe kansen qua content-creatie en kan dit later ook leiden tot het beogen van nieuwe marketen. Met een goed zoekwoorden onderzoek leer jij jouw doelgroep tot in de puntjes kennen. Leer alles over de zoekopdrachten die zij uitvoeren. Naar welk product zijn zij op zoek? Wanneer zoeken ze naar dat product? En welke zoekwoorden gebruiken ze?

Onze cursus ‘zoekwoorden onderzoek’ bestaat uit 7 lessen en een quiz.

In de eerste les starten we met de betekenis van een zoekwoorden onderzoek. Wat is een zoekwoorden onderzoek precies? En welke termen moet je nog begrijpen voor je het kan uitvoeren?

Nadat je weet wat een zoekwoorden onderzoek is en hoe belangrijk het is voor je bedrijf, gaan we een stapje verder. In de volgende lessen gaan we op zoek naar potentiële zoekwoorden. Dat doen we aan de hand van een stappenplan dat bestaat uit vijf stappen. In elke volgende les leggen we één stap aan je uit die we toepassen op een voorbeeld.

In de tweede les beginnen we met de eerste stap van het stappenplan, ‘brainstormen’. Wil je een goed idee krijgen op welke zoekwoorden je bedrijf het best gevonden wordt? Dat kan je ontdekken door samen met je medewerkers een brainstormsessie te organiseren.

In les drie overlopen we de tweede stap en lijsten we de zoekwoorden waarop we ranken of net niet ranken even op. Hoe je die zoekwoorden nu net terugvindt leggen we ook uit in deze les.

In les vier overlopen we de derde stap van het stappenplan. We gaan de lijsten van onze gevonden zoekwoorden samenvoegen. Door die lijsten samen te voegen krijg je een duidelijk overzicht van de belangrijkste zoekwoorden.

Zijn we daarmee klaar? Dan gaan we in les vijf over naar de vierde stap van het stappenplan. Tijdens deze les is het tijd om structuur in onze zoekwoorden te brengen. Het is belangrijk om eerst te weten welke structuur je het beste aanneemt.

In de voorlaatste les van onze cursus gaan we de statistieken van onze zoekwoorden verzamelen. Daarnaast laten we je in dit hoofdstuk kennismaken met tal van tools die je kan gebruiken.

De laatste les gaat tenslotte over SEO entiteiten. Als online marketeer is het belangrijk om het begrip goed te kennen. We leggen uit waarom SEO entiteiten net zo belangrijk zijn voor de SEO van je website en lichten ook toe wat het verschil is tussen zoekwoorden en entiteiten.

Aan het eind van alle lessen kan je je kennis over zoekwoorden onderzoek testen met onze quiz. Daar kan jij testen of je een echte expert bent geworden.

Blijf ons dus zeker volgen om geen enkele les te missen!