online bezoekers

3 adviezen om online bezoekers opnieuw te boosten

25 maart 2014

Je ziet het soms ook bij duursporters. Omdat de resultaten tegenvallen, beginnen ze harder te trainen. En dan nog harder en nog vaker. Zonder te analyseren waarom dan wel de resultaten niet goed zijn. Het zelfde geldt vaak ook voor de SEO strategie van ondernemingen. Ook al hebben ze de algemeen aanvaarde SEO technieken netjes toegepast, vroeg of laat lijken de online bezoekers aantallen te plafonneren.

Veel online marketeers zullen dan, zoals duursporters, nog meer effort steken in hun SEO aanpak, zonder echter hun SEO strategie te herzien. Heb je indruk dat je het maximale uit je SEO hebt gehaald. In dit artikel 3 tips om je online bezoekers aantallen toch weer te verhogen.

1. Niche keywords

lontail zoekwoorden

De eerste maanden , zelfs jaren, ligt de focus de SEO focus eigenlijk altijd op de algemene, bekende zoekwoorden van de sector. Het zijn veelal die algemene zoektermen die je online bezoekers als eerste doen plafonneren. Zodra dit gebeurdt, is het tijd om je ook op Niche zoekwoorden (ook Longtail zoekwoorden genoemd) te gaan concentreren.

Longtail zoekwoorden zijn soms nog waardevoller dan die algemene, omdat er minder concurrentie op is en de kans op conversie hoger ligt. Start dus met SEO voor longtail zoekwoorden, en je zal merken dat je toch weer je online bezoekers aantallen en conversie omhoog kunt krikken.

2. Content

Tracht permanent nieuwe, echt interessante en bruikbare content voor je doelgroep te schrijven: manuals, video’s, tips & tricks, case studies, interne statistieken, bepaalde delen van interne memo’s, foto’s, enz. Stel die beschikbaar voor je klanten en prospects, laat het niet verborgen ergens op een interne server staan. Je online bezoekers aantallen en SEO posities zullen er wel bij varen.

3. Offline

Waarschijnlijk 1 van de meest onderschatte aspecten van SEO. Ja, het klopt dat SEO een digitaal verhaal is. Maar dat betekent helemaal niet dat je geen “echte” relaties moet onderhouden met klanten, leveranciers, prospects, enz. En ja, dat betekent dat je regelmatig UIT je bureau moet komen en met echte mensen in de echte wereld moet praten. De beste links en ideĆ«n komen vaak voort uit face to face ontmoetingen. Ga dus op regelmatige basis netwerken in jouw sector en praat met experten, volg blogs en bezoek beurzen en vertel jouw verhaal ! Zeker weten dat je je online bezoekers aantallen daardoor weer in de lift krijgt.

En vergeet het Bouncepercentage niet !

Je weet dat zoekmachine optimalisatie hard labeur is. Voor elke online bezoeker moet je vechten. Dan wilt je natuurlijk vermijden dat die zuur verdiende visitor je website meteen weer verlaat zodra hij of zij erop komt. Door je bouncerate van nabij op te volgen en te verbeteren, houd je die nieuw gevonden online bezoekers bovendien langer op je site.

Samenvatting

Denk je dat je plafond qua online bezoekers aantallen bereikt heb ? Durf dan je SEO aanpak bij te sturen. Verander het SEO-geweer van schouder en concentreer je dan ook op 1) Niche zoekwoorden, 2) Nieuwe content en 3) Offline relaties.