Betekenis SEO-term click-through rate

Click-through rate

Click-through rate (CTR) is de verhouding van gebruikers die op een specifieke link klikken naar het totale aantal gebruikers dat een pagina, e-mail of advertentie bekijkt. Het wordt vaak gebruikt om het succes van een online advertentiecampagne voor een bepaalde website te meten, evenals de effectiviteit van e-mailcampagnes.
Het behalen van een hoge klikfequentie is essentieel voor uw PPC (Pay Per Click)-succes, omdat het rechtstreeks invloed heeft op zowel de kwaliteitsscore, als op de prijs die je betaalt tekens wanneer iemand op je advertentie klikt.

Google AdWords en andere platformen voor zoekmarketing bieden prijskortingen voor advertenties met een hoge relevatie. Een middel om dit te doen, is hogere kwaliteitsscores aan te bieden voor advertenties met hoge klikfrequenties voor AdWords. Hoge klikfrequenties leiden tot hoge kwaliteitsscores.

Ontdek meer SEO-termen!

SEO quiz

Hoe sterk is jouw SEO-kennis?

Blog

Volg de online marketing trends op de voet.

Gratis SEO scan

Vraag een gratis SEO scan van je website aan.

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.