SERP

SERP betekenis

  • SERP of Search Engine Results Page is het overzicht dat je ziet wanneer je een bepaald zoekwoord intypt in een zoekmachine.
  • In de SERP staan meestal 2 soorten resultaten: organische SEO zoekresultaten en gesponsorde advertenties.
  • Hoe relevanter de resultaten, hoe hoger een website rankt voor de zoekquery.
  • Deze toont dus een lijst met de meest relevante webpagina’s naar aanleiding van het gebruikte zoekwoord. Hoe hoger je website in die lijst staat, hoe meer bezoekers je website zien.

Organische resultaten

  • Hoe beter een webpagina een antwoord biedt op een bepaalde zoekopdracht, hoe hoger ze rankt in de zoekresultaten.
  • Dit is voor een website erg belangrijk: immers hoe hoger je scoort, hoe zichtbaarder voor surfers, hoe hoger de CTR, en hoe meer bezoekers de site van een bedrijf ontvangt
  • Dit proces wordt ook wel SEO of zoekmachine optimalisatie genoemd
  • In principe zijn er 3 soorten van zoekopdrachten:
    • oriënterende of informatieve zoektermen
    • specifieke zoektermen
    • transactionele of commerciële opdrachten

Gesponsorde resultaten

  • Ook wel PPC of betalende resultaten genoemd
  • Kunnen tekstadvertenties of shopping resultaten zijn
  • De relevante én het bod van de adverteerder bepalen de ranking van een advertentie in de SERPs

Meer SEO termen

SERP

SERP betekenis

  • SERP of Search Engine Results Page is het overzicht dat je ziet wanneer je een bepaald zoekwoord intypt in een zoekmachine.
  • In de SERP staan meestal 2 soorten resultaten: organische SEO zoekresultaten en gesponsorde advertenties.
  • Hoe relevanter de resultaten, hoe hoger een website rankt voor de zoekquery.
  • Deze toont dus een lijst met de meest relevante webpagina’s naar aanleiding van het gebruikte zoekwoord. Hoe hoger je website in die lijst staat, hoe meer bezoekers je website zien.

Organische resultaten

  • Hoe beter een webpagina een antwoord biedt op een bepaalde zoekopdracht, hoe hoger ze rankt in de zoekresultaten.
  • Dit is voor een website erg belangrijk: immers hoe hoger je scoort, hoe zichtbaarder voor surfers, hoe hoger de CTR, en hoe meer bezoekers de site van een bedrijf ontvangt
  • Dit proces wordt ook wel SEO of zoekmachine optimalisatie genoemd
  • In principe zijn er 3 soorten van zoekopdrachten:
    • oriënterende of informatieve zoektermen
    • specifieke zoektermen
    • transactionele of commerciële opdrachten

Gesponsorde resultaten

  • Ook wel PPC of betalende resultaten genoemd
  • Kunnen tekstadvertenties of shopping resultaten zijn
  • De relevante én het bod van de adverteerder bepalen de ranking van een advertentie in de SERPs

Meer SEO termen

Andere interessante onderwerpen

SEO Quiz

Hoe sterk is jouw SEO kennis?

Blog

Volg Online Marketing op de voet

Gratis SEO Scan

Hoe sterk is de SEO op jouw website?

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte over SEO & SEA