Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine Optimalisatie : 5 veel gemaakte fouten

11 oktober 2013

Hieronder een video booschap van Maile Ohye, developer programs tech lead bij Google in de USA, waarin ze 5 veel voorkomende fouten in zoekmachine optimalisatie bespreekt.

Geen duidelijke waarde propositie

  • Waarom zou een surfer uw site eruit kiezen in de zoekresultaten ?
  • Zorg ervoor dat uw site een duidelijke boodschap heeft wat het precies doet én niet doet.
  • Wat onderscheidt uw site van uw concurrentie.
  • Lagere prijzen ? Geen verzendkosten ? Groot product aanbod ?

Een geïsoleerde SEO aanpak

  • er is vaak geen samenwerking tussen de afdelingen die de zoekmachine optimalisatie verzoergen en de rest van marketing afdelingen
  • de offline én online inspanningen van de hele firma moeten op elkaar aansluiten

Time-consuming workarounds

  • Ook Google evolueert voortdurend.
  • Ze tracht haar diensten permanent te verbeteren.
  • Vermijd rel=’canonical’ , gebruik voortaan rel=’next’ + rel=’prev’ .
  • In webmaster tools: het manueel uploaden van uw sitemap met nieuwe update links is niet meer nodig; gebruik de functie ‘fetch as googlebot’.

Te veel focus op SEO trends

  • Denk op eerste plaats steeds aan de bezoekers van uw website.
  • Focus niet te veel op de zoekmachines.

De SEO afdeling is niet up to date

  • Tracht steeds kort op de bal te spelen.
  • Volg de ontwikkelingen van SEO & Google op de voet.

 

 

Ook interessant om te lezen