Kennismakingsgesprek
Doel van het gesprek
Het doel van het gesprek is om de sector, producten, diensten, … te leren kennen. Hiermee kunnen we onze expertise aanpassen naar de normen van de cliënt. Het laat ons ook toe de Google Ads campagnes nog efficiënter in te richten.
I Algemene veelgestelde vragen
- Geef wat meer duiding over uw business. Wat doet u precies?
- Geef een paar typische voorbeelden van klantenprojecten?
- Vertel iets over uw team? Waar zijn jullie gesitueerd
- Wat maakt u echt gepassioneerd over uw bedrijf & merk?
- Wat zijn de USP's (Unique Selling Points) van uw bedrijf/service/producten?
- Waarom is er voor de naam x gekozen?
- Wat zijn in 2022 de belangrijkste uidagingen? Waar wil u over 3 jaar staan
- Hoe ziet de verkoop cyclus eruit? Events/mond aan mond/catalogus/online.
- Zijn er momenteel bepaalde marketing acties lopende?
- Wie zijn uw belangrijkste concurreten?
- Wat doen uw concurrenten goed?
- Wat is de "tone of voice" met uw doelgroep? Grappig vs Serieus // Formeel vs Casual //
- Respectvol vs eerder oneerbiedig // Enthousiast vs Nuchter.

II Vragen over de website en uitendelijke doelstelling
- Hoe lang bestaat de website al?
- Wat maakt uw website anders dan andere websites in uw markt?
- Wat zouden bezoekers idealiter moeten doen als ze op uw website komen?
- Welke toepassingen & applicaties zijn het populairst op uw website?
- Geef 5 zoekwoorden op waarop u graag online wil gevonden worden in Google
- Welke zijn de belangrijkste zoekwoorden waarop u nu het meeste gevonden wordt?
- Welke zoekwoorden/producten moeten vermeden worden?
- Welke logins hebt u? Google Analytics/Google Search Console/Google Ads/ enz.
- Zijn er in het verleden reeds bepaalde KPI's vastgelegd?
- Focus enkel op België? Enkel op een bepaalde regio? Verdeling BENL vs BEFR? Focus buiten België?

III Customer Journey
Vragen over de Persona: hoe ziet de ideale klant/prospect eruit?
- Wat is zijn/haar leeftijd?
- Man/Vrouw?
- Geografische (West-Vlaanderen of Vlaanderen/België)
- Opleiding? vb. Bachelor
- Jobtitel? vb Inbound marketeer
- Welke branche?
- Hoe groot is de organisatie van de persona?
- Wat zijn de grootste uitdagingen van de persona?
- Wat consumeert de persona online om zich te oriënteren (platformen) vb LinkedIn, vakmagazines, ...
- Welke social media gebruikt de persona? vb Instagram, Facebook, Twitter
- Welke blogs/magazines leest de persona?
- Hoe communiceert u nu met de persona? En hoe wilt u graag communiceren met de persona?
