Kennismakingsgesprek
Doel van het gesprek
Het doel van het gesprek is om je sector, producten, diensten, klanten… beter te leren kennen. Dit laat ons toe onze SEO en Google Ads adviezen beter en gerichter te kunnen formuleren.
I Algemene veelgestelde vragen
- Geef wat meer duiding over uw business. Wat doet u precies?
- Geef een paar typische voorbeelden van klantenprojecten?
- Vertel iets over uw team? Waar zijn jullie gesitueerd
- Wat maakt u echt gepassioneerd over uw bedrijf & merk?
- Wat zijn de USP's (Unique Selling Points) van uw bedrijf/service/producten?
- Waarom is er voor de naam x gekozen?
- Wat zijn in 2022 de belangrijkste uidagingen? Waar wil u over 3 jaar staan
- Hoe ziet de verkoop cyclus eruit? Events/mond aan mond/catalogus/online.
- Zijn er momenteel bepaalde marketing acties lopende?
- Wie zijn uw belangrijkste concurreten?
- Wat doen uw concurrenten goed?
- Wat is de "tone of voice" met uw doelgroep? Grappig vs Serieus // Formeel vs Casual //
- Respectvol vs eerder oneerbiedig // Enthousiast vs Nuchter.
II Vragen over de website en uitendelijke doelstelling
- Hoe lang bestaat de website al?
- Wat maakt uw website anders dan andere websites in uw markt?
- Wat zouden bezoekers idealiter moeten doen als ze op uw website komen?
- Welke toepassingen & applicaties zijn het populairst op uw website?
- Geef 5 zoekwoorden op waarop u graag online wil gevonden worden in Google
- Welke zijn de belangrijkste zoekwoorden waarop u nu het meeste gevonden wordt?
- Welke zoekwoorden/producten moeten vermeden worden?
- Welke logins hebt u? Google Analytics/Google Search Console/Google Ads/ enz.
- Zijn er in het verleden reeds bepaalde KPI's vastgelegd?
- Focus enkel op België? Enkel op een bepaalde regio? Verdeling BENL vs BEFR? Focus buiten België?
III Customer Journey
Vragen over de Persona: hoe ziet de ideale klant/prospect eruit?
- Wat is zijn/haar leeftijd?
- Man/Vrouw?
- Geografische (West-Vlaanderen of Vlaanderen/België)
- Opleiding? vb. Bachelor
- Jobtitel? vb Inbound marketeer
- Welke branche?
- Hoe groot is de organisatie van de persona?
- Wat zijn de grootste uitdagingen van de persona?
- Wat consumeert de persona online om zich te oriënteren (platformen) vb LinkedIn, vakmagazines, ...
- Welke social media gebruikt de persona? vb Instagram, Facebook, Twitter
- Welke blogs/magazines leest de persona?
- Hoe communiceert u nu met de persona? En hoe wilt u graag communiceren met de persona?