Onze SEO projectaanpak
Om jou en je website te helpen met hoger te ranken, of met andere woorden je SEO te optimaliseren, hanteert Online Marketing Monkey een unieke en resultaatgerichte projectaanpak. Hierbij vinden we het belangrijk om telkens de input van jou als klant mee te nemen. We willen namelijk elkaar aanvullen, en niet de les spellen. Hoe we concreet te werk gaan, leggen we hier stapsgewijs uit.
Stap 1: het intakegesprek
De eerste stap is meteen een belangrijke stap, namelijk het intakegesprek. Het doel van dit gesprek is elkaar leren kennen en achterhalen waar we samen naartoe willen. Hierin wilt Online Marketing Monkey een duidelijk beeld krijgen van jouw organisatie, welke producten of services je aanbiedt, wat jouw unique selling propositions zijn en hoe de markt waarin je je bevindt en je concurrenten zich gedragen. Om het met de woorden van Paul Jambers te zeggen: wie ben je, wat doe je en wat drijft je? Dat is wat we willen weten.
Stap 2: het zoekwoorden onderzoek
Minstens even belangrijk als het intakegesprek, is het zoekwoorden onderzoek. Hiermee gaan we na welke zoektermen mensen doorgaans ingeven op Google wanneer ze op zoek gaan naar jouw producten en/of diensten. Want, als niemand zoekt naar wat er op je website staat, dan zal je niet veel online bezoekers hebben, wat uiteraard een nieuwe verkoop in de weg staat. Het doel ervan is voorts relevante zoektermen met voldoende zoekvolume te vinden en te selecteren, met deze woorden aan de slag te gaan en om uiteindelijk hoger te ranken voor deze woorden. Het zoekwoorden onderzoek vormt dus de basis van een succesvolle SEO campagne en is dus uitermate belangrijk.
Stap 3: de technische SEO audit
We gaan verder dan de zoekwoorden, we scannen namelijk je gehele website. Via onze uitgebreide SEO audit nemen we elke pagina en elk aspect van jouw website op de korrel. We geven alles een score, zodat je exact weet wat je moet verbeteren.
Stap 4: adviezen
Na deze technische SEO scan zien we vaak kansen om de rankings van een internetsite te verhogen en formuleren we daarover in detail enkele aanbevelingen. We stellen een uitgebreid en helder adviesrapport op dat de zwakke punten belicht, samen met mogelijke oplossingen. De verbeteringen kunnen voorts door uw eigen medewerkers of door onze monkeys worden uitgevoerd.
Stap 5: de eigenlijke SEO campagne
De brok aan voorbereidend werk is achter de kiezen. Dit betekent dat we aan de slag kunnen met de eigenlijke SEO campagne. In deze fase worden de opgestelde adviezen uitgevoerd. Zoals reeds aangehaald kan je ervoor kiezen om dit zelf te doen, maar je kan dit aspect ook volledig aan ons overlaten. Elke klant wordt toegewezen aan één monkey die jouw project voor zich neemt en fungeert als vast contactpersoon. In het begin van de samenwerking komen we wekelijks samen om de vooruitgang te bespreken. Eens de SEO strategie op z’n poten staat, komen we nog steeds minimaal 1 keer per maand samen. Wij bieden een maximale ondersteuning aan onze klanten, delen onze expertise en we bieden 100% transparantie.
Stap 6: rapportering en follow-up
Uiteraard is het ook belangrijk om steeds in de gaten te houden hoe onze ondernomen activiteiten de prestaties van je website beïnvloeden. We houden steeds een vinger aan de pols door middel van tools die nauwgezet de vooruitgang tracken. Zo kunnen we snel en efficiënt bijsturen indien nodig, steeds met uw doelen in het achterhoofd.
Uiteraard verliezen we andere belangrijke marketingkanalen zoals social media en e-mailmarketing niet uit het oog. Op basis van jouw online doelstellingen word het optimaliseringsproject opgesteld. Om meer online bezoekers op je website te krijgen, is een aanpak op maat dan ook noodzakelijk. Jouw online marketing project is dus niet hetzelfde als dat van andere klanten.