Google Ads: laat je business groeien
Wat is Google Ads?
Online adverteren kan op verschillende manieren. Eén van de meest geschikte platformen hiervoor is misschien wel Google Ads, ook wel SEA of Search Engine Advertising en voorheen AdWords genoemd.
Google Ads is hét advertentieplatform van Google waarmee je snel leads naar je website genereert. Met Google Ads betaal je Google om bovenaan de zoekresultaten te verschijnen. Je betaalt dan voor elke klik naar je website (CPC). Maar het is veel meer dan dat.
Google Ads biedt heel wat voordelen. Je kan zelf het dagbudget kiezen, je kiest de regio’s waar de advertentie getoond wordt, je bepaalt de dagen of het moment van de dag waarop de advertenties getoond worden, en nog heel wat andere factoren. Dat zorgt ervoor dat je met Search Engine Advertising enkel de personen bereikt die actief op zoek zijn naar jouw dienstverlening of product.
Op zoek naar Google Ads specialist?
Wil jij meteen meer bezoekers, conversies en omzet? Of wil je je huidige Google Ads campagne optimaliseren? Ga met onze monkeys aan de slag om je campagne op te stellen!
- Groot bereik
- Snelle resultaten
- Een zichtbare positie helemaal bovenaan de zoekresultaten
- Alles in perfect meetbaar
- Lage kosten
- Je target enkel de mensen die jij wil bereiken, binnen een exact vooraf bepaald budget
- Verkoop stimuleren
- Leads genereren
- Het aantal websitebezoeken vergroten
- De productoverweging van de mogelijke klanten beïnvloeden
- De naamsbekendheid van je bedrijf opbouwen
- En je app promoten, als je die hebt.
Het grootste nadeel van Google Ads is dat je voor elke klik dient te betalen. Hoeveel ? Dat hangt af van de concurrentie en het type zoekwoord. Als je veel niet-relevant verkeer met je advertenties naar je website rekt, loop je bovendien het risico veel te betalen zonder de verwachtte resultaten.
Verder kost een goede advertentie campagne opzetten nu eenmaal de nodige kennis en ervaring. Niet alleen van Google Ads zelf, maar uiteraard ook van jouw doelgroep en producten&diensten. Je dient immers te weten welke zoekwoorden relevant en welke juist niet.
Daarom is het veelal aangewezen een ervaren Google Ads specialist in te schakelen.
Onze SEA werkwijze
Google Ads opstarten
Iedereen weet dat een onderneming met succes managen veel tijd en focus vergt. Hetzelfde geldt voor Google Ads campagnes. Om succesvol jouw markt te veroveren met SEA zal je er in het begin de nodige tijd in moeten steken. Maar deze inspanningen zullen jou tal van voordelen opleveren in de toekomst. Correcte campagne instellingen vormen de basis voor succes met SEA. Een juiste inrichting resulteert in betere resultaten, lagere kosten en een efficiënter beheer. Ontdek hier alle elementen van een succesvolle Google Ads campagne.
SEA optimaliseren
Als je instellingen juist zijn ingesteld is dat natuurlijk maar het halve werk. Je hebt ook content nodig die je doelpubliek omver blaast. Wil je meer kliks krijgen op je SEA-ads? Zorg dan op de eerste plaats voor echte killer ads, advertenties die jouw potentiële klanten echt aanspreken. Daarvoor is het gebruiken van de juiste zoekwoorden echt belangrijk. Op welke zoekwoorden wil je gaan focussen? Het juiste antwoord op die vraag resulteert ook in een goede Google campagne. Ontdek hier hoe je een antwoord vindt op die vraag.
Google Ads kosten
Wat is het gedroomde resultaat van elke Google Ads campagne? Meer kliks en conversies voor zo weinig mogelijk geld. Het maximale halen uit je Google advertentiebudget moet de doelstelling zijn van ieder bedrijf. Maar hoe bepaal je nu het ideale budget? Een goede tip om je budget te beheren is te starten met een zoekwoorden onderzoek. Zo krijg je een goed inzicht in de zoekwoorden waardoor je klanten het vaakst je advertentie zien en doorklikken. Ontdek hier hoe je een eerste budget kan bepalen of je huidig budget effectiever kan toepassen.
Wil jij betere resultaten met Google Ads?
Wil jij meteen meer bezoekers, conversies en omzet? Of wil je je huidige Google Ads campagne optimaliseren? Ga met onze monkeys aan de slag om je campagne op te stellen!
Meer over Search Engine Ads
Google Ads kwaliteitsscore
Adverteer je via Google, dan krijg je te maken met de fameuze Google Ads kwaliteitsscore. Het is een score op zoekwoordniveau die aangeeft hoe de advertentiekwaliteit presteert ten opzichte van andere adverteerders. Ze kan misschien…
Performance Max campagnes in Google Ads: doen of niet?
Met de opkomst van AI evolueert Google Ads constant. Eén van die evoluties is Performance Max. Maar wat is een Performance Max campagne in Google Ads? Wat zijn de voor- en nadelen van deze soort…
Haal meer uit je Google Ads campagnes met Ad customizers
Relevante advertenties maken in Google Ads is niet altijd even gemakkelijk. Er zijn heel wat factoren waar je rekening mee moet houden. Factoren die trouwens niet altijd even duidelijk zijn. Eén van die factoren is…
Wat is remarketing?
Op dit moment word je gevolgd … In het echte leven is dit illegaal en wordt het stalking genoemd. Online is dit een gebruikelijke marketingpraktijk en wordt het remarketing of retargeting genoemd. Het is bovendien…
Google ads campagnes onderhouden
Een aantal advertenties schrijven voor Google Ads, een budget bepalen en de advertenties live zetten. Dacht je dat het dan afgelopen was? Dan begint het pas! Een Google Ads-account beheren houdt veel meer in dan…
Val op met Image Extensions in Google Ads
Het is algemeen geweten dat foto’s veel beter de aandacht trekken dan een droge tekst. Dat weet Google Ads uiteraard ook. De zoekmachine heeft dit idee dan ook doorgetrokken naar hun advertenties met hun Image…
Wil je ook meer Leads voor je website ?
Wil jij meteen meer bezoekers, conversies en omzet? Of wil je je huidige Google Ads campagne optimaliseren? Contacteer ons eens vrijblijvend!