Google Ads: laat je business groeien
Wat is Google Ads?
Online adverteren kan op verschillende manieren. Eén van de meest geschikte platformen hiervoor is misschien wel Google Ads, ook wel SEA of Search Engine Advertising en voorheen AdWords genoemd.
Google Ads is hét advertentieplatform van Google waarmee je snel leads naar je website genereert. Met Google Ads betaal je Google om bovenaan de zoekresultaten te verschijnen. Je betaalt dan voor elke klik naar je website (CPC). Maar het is veel meer dan dat.
Google Ads biedt heel wat voordelen. Je kan zelf het dagbudget kiezen, je kiest de regio’s waar de advertentie getoond wordt, je bepaalt de dagen of het moment van de dag waarop de advertenties getoond worden, en nog heel wat andere factoren. Dat zorgt ervoor dat je met Search Engine Advertising enkel de personen bereikt die actief op zoek zijn naar jouw dienstverlening of product.
Op zoek naar Google Ads specialist?
Wil jij meteen meer bezoekers, conversies en omzet? Of wil je je huidige Google Ads campagne optimaliseren? Ga met onze monkeys aan de slag om je campagne op te stellen!
- Groot bereik
- Snelle resultaten
- Een zichtbare positie helemaal bovenaan de zoekresultaten
- Alles in perfect meetbaar
- Lage kosten
- Je target enkel de mensen die jij wil bereiken, binnen een exact vooraf bepaald budget
- Verkoop stimuleren
- Leads genereren
- Het aantal websitebezoeken vergroten
- De productoverweging van de mogelijke klanten beïnvloeden
- De naamsbekendheid van je bedrijf opbouwen
- En je app promoten, als je die hebt.
Het grootste nadeel van Google Ads is dat je voor elke klik dient te betalen. Hoeveel ? Dat hangt af van de concurrentie en het type zoekwoord. Als je veel niet-relevant verkeer met je advertenties naar je website rekt, loop je bovendien het risico veel te betalen zonder de verwachtte resultaten.
Verder kost een goede advertentie campagne opzetten nu eenmaal de nodige kennis en ervaring. Niet alleen van Google Ads zelf, maar uiteraard ook van jouw doelgroep en producten&diensten. Je dient immers te weten welke zoekwoorden relevant en welke juist niet.
Daarom is het veelal aangewezen een ervaren Google Ads specialist in te schakelen.
Onze SEA werkwijze
Google Ads opstarten
Iedereen weet dat een onderneming met succes managen veel tijd en focus vergt. Hetzelfde geldt voor Google Ads campagnes. Om succesvol jouw markt te veroveren met SEA zal je er in het begin de nodige tijd in moeten steken. Maar deze inspanningen zullen jou tal van voordelen opleveren in de toekomst. Correcte campagne instellingen vormen de basis voor succes met SEA. Een juiste inrichting resulteert in betere resultaten, lagere kosten en een efficiënter beheer. Ontdek hier alle elementen van een succesvolle Google Ads campagne.
SEA optimaliseren
Als je instellingen juist zijn ingesteld is dat natuurlijk maar het halve werk. Je hebt ook content nodig die je doelpubliek omver blaast. Wil je meer kliks krijgen op je SEA-ads? Zorg dan op de eerste plaats voor echte killer ads, advertenties die jouw potentiële klanten echt aanspreken. Daarvoor is het gebruiken van de juiste zoekwoorden echt belangrijk. Op welke zoekwoorden wil je gaan focussen? Het juiste antwoord op die vraag resulteert ook in een goede Google campagne. Ontdek hier hoe je een antwoord vindt op die vraag.
Google Ads kosten
Wat is het gedroomde resultaat van elke Google Ads campagne? Meer kliks en conversies voor zo weinig mogelijk geld. Het maximale halen uit je Google advertentiebudget moet de doelstelling zijn van ieder bedrijf. Maar hoe bepaal je nu het ideale budget? Een goede tip om je budget te beheren is te starten met een zoekwoorden onderzoek. Zo krijg je een goed inzicht in de zoekwoorden waardoor je klanten het vaakst je advertentie zien en doorklikken. Ontdek hier hoe je een eerste budget kan bepalen of je huidig budget effectiever kan toepassen.
Wil jij betere resultaten met Google Ads?
Wil jij meteen meer bezoekers, conversies en omzet? Of wil je je huidige Google Ads campagne optimaliseren? Ga met onze monkeys aan de slag om je campagne op te stellen!
Meer over Search Engine Ads
Conversiepaden: analyseer de reis van je klanten
Het doel van elke marketeer is om acties in te zetten die resulteren in meer aankopen, aanmeldingen op de nieuwsbrief of het invullen van een contactformulier. Deze klantacties worden ook wel conversies genoemd. Maar welke…
Verbeterde conversies: Haal meer uit je Google Ads campagnes
Meten is weten. Een leuze die voor marketeers cruciaal is om de impact van hun campagnes te beoordelen. Door conversies van je advertenties in Google bij te houden, heb je meer zicht op je return…
Dataverlies in Google Analytics? Dit is de oplossing
Gebruik je Google Analytics om het webverkeer naar je site te analyseren, inzicht te krijgen in gebruikersgedrag of het meten van conversies, maar merk je op dat je minder gegevens krijgt in Google Analytics? Dataverlies…
Google Consent Mode V2: optimaliseer je Google Ads
Sinds maart 2024 is Google Consent Mode V2 (of toestemmingsmodus in het Nederlands) verplicht voor websites die gebruikmaken van Google Ads. In dit artikel bespreken we de belangrijkste aspecten van de Google Consent Mode V2,…
Hoe bepaal je het Google Ads budget?
“Wat is het budget dat we moeten inzetten op Google Ads?” Dit is een van de meest voorkomende vragen die wij krijgen rond Google Ads. Er is hier geen eenduidig antwoord op. Er zijn verschillende…
Vermijd deze veel gemaakte fout bij je Google Ads Location Targeting
Heb je Google Ads advertenties lopen, maar laten de kliks en conversies op zich wachten? Dan is er mogelijks iets aan de hand. Naast de copy van je advertenties, je landingspagina’s of je zoekwoordstrategie, speelt…
Wil je ook meer Leads voor je website ?
Wil jij meteen meer bezoekers, conversies en omzet? Of wil je je huidige Google Ads campagne optimaliseren? Contacteer ons eens vrijblijvend!