Pietercil banner

Pietercil

Pietercil Group is een Fast Moving Consumer Goods (FMCG) distributor voor zowel voedings- als niet-voedingsartikelen. Ze beschikken over een breed en efficiënt netwerk verdeeld over de Benefralux. Binnen hun organisatie kennen zij tal van categorieën zoals warme & koude dranken, ontbijt, sauzen/ specerijen, snacks en nog zoveel meer.

Het project

Beter scoren in de zoekmachines zoals Google, Yahoo, etc. daar draaide het rond bij het project van Pietercil Group. Recent besloten zij om hun website een nieuwe look & feel te geven. Nu was het tijd om te kijken hoe goed deze website scoorde in de zoekmachines. Op vlak van SEO zou de website dus beter gevonden moeten worden door de bezoekers.

Aanpak & werkwijze

Bij Online Marketing Monkey zijn we gestart met een gedetailleerde SEO-analyse uit te voeren. We voerden een zoekwoorden-onderzoek uit waarbij we onder andere kernwoorden onderzochten uit het vakjargon. Daarnaast deden we ook een technische audit waarbij we de technische aspecten van de website analyseerden. Er kwamen een aantal verbeterpunten naar boven zoals het correct invullen van de title tags, meta descriptions, header tags en andere zaken.

De belangrijkste punten binnen de SEO analyse van Pietercil zijn :

  • Internationale SEO: een speciale focus aangezien Pietercil Group actief is binnen een internationale omgeving.
  • Homepage-probleem
  • Hreflang
  • Linkbuilding

Het resultaat

Het project van Pietercil is momenteel lopende. Het team van Pietercil zal starten met het projectaanpak in Asana waarbij de volgende punten het belangrijkst zijn op dit moment :

  • Aanstellen van een projectleider
  • Vastleggen van de zoekwoorden per pagina waarop Pietercil gevonden wil worden.
  • Technische zaken van SEO-analyse op punt stellen.
  • Per issue een budget, timing, deadline en verantwoordelijken opstellen.
  • Het project steeds blijven opvolgen.