Toppositie veroveren in de zoekresultaten
Scholen van Morgen is een samenwerking tussen de Vlaamse overheid, AG Real Estate en BNP Paribas Fortis. Het programma omhelst onder meer het ontwerpen, de constructie, de financiering en onderhoud van bijna 200 scholenbouw-projecten. AG Real Estate functioneert er als bouwheer. Iedere school is gebaseerd op de lokale noden en beantwoordt aan de huidige vereisten qua duurzaamheid, comfort en flexibiliteit.
Het project
Op de online nieuwsplatformen van 3 Belgische kranten waren er enkele negatieve berichten over het project ‘Scholen van Morgen’ verschenen. Door de hoge domeinautorieit van die kranten stonden die artikelen in de top 3 van de Vlaamse zoekresultaten voor de zoekopdracht ‘Scholen van Morgen’. De opdracht luidde dan ook: hoe kunnen we de top 3 posities veroveren met positieve berichtgeving?
Aanpak & werkwijze
Omdat het project ‘Scholen van Morgen’ een initiatief van zowel de Vlaamse Overheid, AG Consult als BNP Paribas Fortis was, bood dit heel wat opportuniteiten. We begrepen al snel dat er meer gebruik moest gemaakt worden van de linkautoriteit van deze websites. Na de analyse luidde ons advies: zet in op linkbuilding, Wikipedia en betere on-page optimalisaties op gerichte websites.
Het resultaat
Door de linkbuilding stuwden we de eigen website van Scholen van Morgen naar positie 1. De Wikipedia-pagina erover veroverde al snel positie 2 en door beter over het initiatief op agion.be van de Vlaamse Overheid te communiceren, werd positie 3 ook al snel ingepalmd.