Editorial link
Editorial links staan ook bekend als natuurlijke of organische links.
Maar wat is een editorial link nu?
Dit zijn links die in de hoofdtekst zijn geplaatst en hetzelfde doel hebben als een citaat. Dit betekent dat de auteur van de inhoud jou heeft genoemd als een betrouwbare bron over het onderwerp. Dit zorgt ervoor dat de lezers de link waardevol en nuttig zullen vinden. Ze zijn een onderdeel van een sterk linkprofiel. Deze worden niet betaald of aangevraagd en dit is de beste backlink dat een bedrijf zich kan wensen. Het is dus een verworven link van een site met een goede inhoud en goede marketingtechnieken.
De links worden op een natuurlijke manier aangetrokken door het delen van nuttige informatie op verschillende online platformen. Waaronder sociale media.
Editorial links worden meer gewaardeerd dan links die verworven zijn door de eigenaar van de site via betaling of distributie.
Betalende advertenties zijn de meest populaire links, maar hebben niet dezelfde voordelen als editorial links:
- Ze zijn gemakkelijk te verkopen
- Schets voor verkoopvoorstel is gemakkelijk.
- Het trekt klanten aan
- Ze helpen agentschappen met hun winst
- Ze helpen de ranking van een website verbeteren
Sinds kort houdt Google rekening met de kwaliteit van de links. Websites met een lage kwaliteit of spam worden ‘gestraft’.
Ontdek meer SEO-termen!