Betekenis van de SEO-term A/B-testing

Google Caffeine

In augustus 2009 kondigde Google de Caffeine update aan. Het zou 1 van belangrijkste zoekmachine updates worden. Op 8 juni 2010 werd de Caffeine update uiteindelijk effectief uitgerold.
In tegenstelling tot eerdere updates, was Caffeine een opknapbeurt van de “architectuur” van de zoekmachine. In de plaats van alleen maar nieuwe wijzigingen in het huidige systeem te introduceren, heeft Google ervoor gekozen om de zoekmachine volledig opnieuw in te delen met als doel een hogere snelheid te bereiken en meer relevante zoekresultaten te indexeren.
Dankzij deze update kan Google voortaan sneller grote delen van het web analyseren en de zoekresultaten aanpassen. Om die reden zijn de zoekresultaten up-to-date en zijn wijzigingen op je site sneller terug te vinden in Google. Kortom, Caffeine was een complete renovatie van Google’s indexeringslogica.

Impact van Caffeine?

In tegenstelling met de meeste Google updates, had deze aanpassing op eerste zicht geen negatieve gevolgen voor websites. Voortaan kon Google echter veel sneller crawlen en terugvallen op een grotere index. En dus nauwkeuriger zoekresultaten tonen aan surfers. Gebruikers zien voortaan ook meer relevante zoekresultaten, niet alleen in tekst content, maar ook in de vorm van video’s, foto’s, voorpaginanieuws. Bovendien zie je dankzij Google caffeine veel sneller pas gepubliceerde URLs verschijnen in de SERPs.

Video van Google’s Matt Cutts over Caffeine

Ontdek meer SEO-termen!

SEO quiz

Hoe sterk is jouw SEO-kennis?


Spelen


Blog

Volg de online marketing trends op de voet.


Ontdekken


Gratis SEO scan

Vraag een gratis SEO scan van je website aan.


Aanvragen


Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.


Inschrijven