reachers_banner

SEO optimalisatie voor Reachers.be

Reachers.be heeft één duidelijke doelstelling: men wil van goede verkopers nog veel betere verkopers maken. Om dit te bereiken, zet Reachers in op verkooptrainingen en verkoop coaching sessies op maat, zowel klassikaal als in the field. Dit laatste is wat hen onderscheidt: ze gaan namelijk mee naar échte verkoopgesprekken om de verkoper in kwestie van gerichte en meteen toepasbare feedback te voorzien.

Het project

Reachers is al enkele jaren actief in de sales sector, maar men wou graag de visibiliteit van de website opkrikken. Ze wilden online op de kaart worden gezet en hun website zo SEO vriendelijk mogelijk maken. Op die manier wou het sales bedrijf ook zelf meer sales genereren.

Aanpak & werkwijze

We gingen stapsgewijs te werk, want een goed stappenplan is het halve werk voor een geslaagd SEO project:

  • We leerden het bedrijf kennen aan de hand van een intakegesprek. Hiermee achterhaalden we wat Reachers doet, waarvoor het bedrijf staat en waar ze naartoe willen.
  • We gingen na hoe goed Reachers scoorde op de E-E-A-T parameters van Google, want dit heeft een grote invloed op de ranking. Daarnaast voerden we ook een uitgebreide SEO audit om de pijnpunten op SEO vlak exact te kunnen aanduiden.
  • Na deze voorbereidende stappen voerden we een zoekwoordenonderzoek uit. Welke woorden typen mensen die een sales trainer of coach zoeken in Google? Deze zoekwoorden werden de basis voor de gehele SEO aanpak.
  • We gingen aan de slag met de gevonden zoekwoorden door ze te verwerken in blogs en andere nieuwe pagina’s. Ook werden de huidige pagina’s van de website geoptimaliseerd zodat ze meer kans maken op een hogere ranking op de zoekresultatenpagina.
  • Tijdens het uitvoeren van deze stappen koppelden we steeds terug met Reachers. Op die manier bleven ze goed op de hoogte van wat we deden en welke resultaten we bekwamen, en ze konden bijsturen  waar nodig.

Het resultaat

Dankzij deze aanpak konden we mooie resultaten boeken. Het bedrijf werd veel zichtbaarder: steeds meer pagina’s kwamen op de eerste pagina van de zoekresultaten en Reachers won aan domeinautoriteit. Dit zorgde ervoor dat het organisch verkeer toenam, wat dan weer de omzet van het bedrijf verstevigde.