
Content
Content, ofwel de inhoud van een website, kan zowel tekst als afbeeldingen of audio-visuele fragmenten zijn. Google houdt van websites die een kwalitatief hoogstaande inhoud bieden. Dergelijke websites krijgen bijgevolg een hogere positie in Google.
Het aanreiken van geschikte, pertinente inhoud is een belangrijk onderdeel van zoekmachineoptimalisatie. Sterker nog, regelmatig de inhoud van een website bijwerken en aanvullen is een zeer efficiënte strategie om goed te scoren in zoekmachines.
Enkele tips om je content te optimaliseren in het kader van SEO
Plaats de bezoeker eerst
De content op je website moet in de eerste plaats de vragen van je bezoekers beantwoorden. Teksten vullen met keywords “ter optimalisatie van SEO” is passé. Tegenwoordig begrijpen zoekmachines steeds beter de context en intentie van de bezoekers. Content die hierop aansluit, zal een hogere ranking krijgen. Vul deze content aan met aantrekkelijke foto’s en video’s en je website zal automatisch hoger scoren. Daarnaast is je content veel interessanter om gedeeld te worden door anderen. Dit draagt bij aan de linkbuilding van je website.
Help Google door semantische woorden toe te voegen
Je kan de zoekmachines alvast een handje helpen door gerelateerde woorden in de tekst te plaatsen. Schrijf je bijvoorbeeld over “banken”, dan helpt het als je in de tekst duidelijk maakt of het over zitbanken gaat, of over de financiële instellingen. Semantische woorden helpen de zoekmachines om zo makkelijk mogelijk te weten waarover de tekst nu juist gaat.
Schrijf unieke content
Probeer praktijken zoals duplicate content zoveel mogelijk te vermijden en schrijf originelen, unieke content voor je website. Deze teksten scoren een stuk beter dan een letterlijk gekopieerd stuk.
Ontdek meer SEO-termen!