Cornerstone content

Cornerstone content

In dit artikel geven we je meer uitleg over wat cornerstone content is. We leren jou wat het is, waarom het belangrijk is voor je SEO, hoe je deze content schrijft en hoe je berichten vanuit je cornerstone content moet linken.

Wat is cornerstone content?

Cornerstone is eigenlijk de kern van je website. Het bevat de beste, belangrijkste artikelen van uw website, de pagina’s of berichten die je het hoogst wil laten scoren in de zoekmachines. Vaak zijn dit relatief lange, informatieve artikelen. Ze combineren inzichten uit verschillende blogposts en behandelen alles wat belangrijk is over een bepaald onderwerp.

De focus is dus om de beste en meest volledige informatie over een bepaalde onderwerp te geven, in plaats van producten te verkopen. Maar uiteraard moeten deze wel uw bedrijf weerspiegelen of je missie perfect combineren.

Waarom zijn ze belangrijk voor je SEO?

Cornerstone content speelt een belangrijke rol in elke SEO-strategie. Het kan wel moeilijk  zijn om te gaan rangschikken op zoektermen die erg populair zijn. De cornerstone content kan je helpen om de concurrerende zoektermen aan te pakken. Wanneer je veel verschillende artikels schrijft over vergelijkbare onderwerpen, is het aan jou om aan Google te vertellen welke de belangrijkste is. Wanneer je dit niet doet, neem je je eigen kansen weg om goed te scoren. Door de juiste interne linkstructuur aan te brengen, weet Google welk artikel het belangrijkste is.

Wat kunnen we hiermee winnen?

Een goed backlinkprofiel

Wanneer je een goede kwalitatieve en informatieve pagina hebt, zal deze veel links opleveren vanaf andere websites. Zeker als je deze pagina dan nog een volop gaat delen en promoten als het startpunt voor mensen die alles willen weten over een bepaald onderwerp.

Een lager bouncepercentage

Pagina’s die cornerstone content bevatten, staan vol met links naar dieper gelegen pagina’s op je website. Wanneer de informatie die je aanbiedt nuttig en relevant is zal een gebruiker sneller dieper ingaan op je website.

Terugkerende bezoekers

Wanneer je op je pagina’s uitgebreide informatie geeft over je onderwerp en hen ook concrete voorbeelden aanbiedt, gaan bezoekers ook echt het gevoel krijgen dat ze iets aan je website hebben. Wanneer ze de volgende keer informatie nodig hebben, zullen ze sneller terugkeren naar jouw website omdat ze weten dat je waardevolle informatie aanbiedt.

Indirecte hogere conversie

Als we eerlijk zijn, zal dit wel een beperkte directe conversie opleveren. Maar toch is een stijgende conversie op je website samenhangend met het grote aantal terugkerende bezoekers.

De ‘zegen’ van Google

Uiteraard is het voor Google altijd goed als je goede content aanbiedt. Met cornerstone content geef je de zoekmachine het signaal dat je autoritair bent binnen het vakgebied en dat bezoekers op de pagina alle informatie kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn.

Hoe je cornerstone content voorbereiden?

Het proces van het voorbereiden, inrichten en promoten van een pagina met cornerstone content bestaat uit verschillende onderdelen.
We moeten er rekening mee houden dat onze pagina deze allemaal bevat.

Volgende items zijn onderdeel van cornerstone content:

  • Selecteren belangrijkste zoekwoorden
  • Schetsen van de website – en linkstructuur
  • Kiezen geschikt onderwerp
  • Opzetten juiste contentstructuur
  • Eindig met een uitsmijter en CTA’s
  • Regelmatig promotie voeren
  • Vers houden van je content

Ontdek meer SEO-termen!

Andere interessante onderwerpen

SEO quiz

Hoe sterk is jouw SEO kennis?

Blog

Lees alles over online marketing!

Gratis SEO scan

Hoe sterk is de SEO op jouw website?

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte over SEO & SEA