Betekenis SEO-term KPI

KPI

Key Performance Indicators zijn variabelen om de prestaties van een bedrijf, merk of product te analyseren. KPI’s worden in het algemeen gebruikt om het succes van een organisatie te meten, of het succes van een bepaalde actie of campagne.

Er zijn veel variabelen in een SEO-campagne, dus succesvolle campagnes vertrouwen op een controlesysteem om ervoor te zorgen dat het uitgevoerde werk resultaten oplevert. KPI’s fungeren als dit controlesysteem. Ze tonen aan wat werkt en waarschuwen vroegtijdig als het niet gaat zoals gepland.

KPI’s bieden ook een middel om succes aan je klanten te illustreren. Typische SEO-KPI’s zoals zoekwoordrangschikking en statistieken van tools zoals MOZ kunnen nuttig zijn voor jou, maar jouw klanten willen verkopen en leads zien.

Ontdek meer SEO-termen!

SEO quiz

Hoe sterk is jouw SEO-kennis?

Blog

Volg de online marketing trends op de voet.

Gratis SEO scan

Vraag een gratis SEO scan van je website aan.

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.