120 factoren die zoekmachines beïnvloeden

Factoren die zoekmachines beïnvloeden

Factoren die zoekmachines beïnvloeden : 120 SEO aspecten volgens experten

De vraag van 1 miljoen is “Hoe werken zoekmachines nu precies?” Welke algoritmes gebruikt Google om de volgorde van de zoekresultaten te bepalen. Buiten de bouwers van de zoekmachines zoals Google, Bing en andere Yahoos, weet niemand dit. Daarom zocht MOZ bij 120 SEO Experts een antwoord naar factoren die zoekmachines beïnvloeden. MOZ, een Amerikaanse site gespecialiseerd in online marketing, ondervraagt elke 2 jaar de beste SEO experts over hoe zij denken dat de zoekmachine algoritmes werken. De resultaten geven online marketeers een overzicht van elementen die meer dan waarschijnlijk een invloed hebben op de zoekresultaten.

Over de resultaten van Factoren die zoekmachines beïnvloeden

  • Opgelet: de bovenstaande punten zijn niet noodzakelijk de enige echte alles bepaalde factoren die zoekmachines beïnvloeden.
  • Het zijn dus geen ‘bewezen’ factoren (immers: enkele Google weet exact welke elementen het gebruikt in haar zoek algoritmes), maar op de eerste plaats wel de karakteristieken van websites die beter scoren in de rankings.
  • De Page Authority (PA) lijkt de belangrijkste SEO factor te zijn volgens de experts. Elementen als inkomende links en de hun eigen MozRank beïnvloeden de PA
  • Op het eerste zicht lijkt het wel wat vreemd dat Google Plus als tweede factor staat; het lijkt erop dat dit eerder gevolg is dan een bepalende factor mits hoog scorende pagina’s vanzelf meer +’jes krijgen. Verder heeft Google zelf al verschillende aangehaald dat de Google plusjes geen doorslaggevende rol spelen in haar zoekresultaten.
  • Het belang van linkbuilding en linkpartners wordt in dit onderzoek nog maar eens onderstreept.
  • Een lange URL en een trage laadtijd zijn de belangrijkste 2 negatieve factoren.

Iedereen die in zoekmachine optimalisatie geïnteresseerd is en meer wil weten over factoren die zoekmachines beïnvloeden, lees zeker eens het volledige MOZ onderzoek.

Wil je graag op de hoogte blijven van de nieuwste online marketing trends?