Wat is BrightonSEO?
BrightonSEO is een conferentie over zoekmachineoptimalisatie in het Engelse stadje Brighton. Het wordt tweemaal per jaar georganiseerd: één keer in de lente en één keer in de herfst.
Corona heeft de evenementensector gedwongen om meer online te organiseren, dit was ook zo voor BrightonSEO. Hoewel deze editie de eerste was die terug offline doorging, was er opnieuw een online editie zodat de hele wereld kon meekijken.
SEO is constant bijleren. We konden het dus niet laten of zelf ook de lezingen van de experts mee te volgen. Vooral voor onze twee nieuwe collega’s was het de uitgelezen kans om in de internationale wereld van zoekmachineoptimalisatie te duiken.
Evy’s ervaringen
“Voor mij sprongen er twee lezingen bovenuit. Aangezien ik veel schrijf, wou ik zeker een lezing rond SEO copywriting volgen. Een lezing van Molly Gould, een copywriter: ‘Building emotion into SEO copy’.
SEO is vrij technisch, maar het is toch belangrijk om de content precies goed te krijgen. SEO brengt mensen op je website, maar de content zorgt dat ze erop blijven. Dankzij enkele tips heb ik nog meer zelfvertrouwen dan voorheen.
Daarnaast volgde ik een lezing van Patrick Langridge. Iemand die al 10 jaar in de SEO zit. Voor elk jaar van z’n werk deelde hij een grote fout die hij heeft gemaakt. Fouten die veel mensen maken als ze in deze sector zitten.
Voor iemand die nog maar net in de wereld van zoekmachineoptimalisatie is beland, was dit een grote hulp. Zo ben je nog meer bewust van zaken die kunnen fout lopen, waardoor de kans kleiner is dat dat ook werkelijk gebeurt.
Al bij al waren het twee hele interessante dagen. Het was fantastisch dat we de lezingen in België konden volgen en zo nog meer bij te leren.”
Sander’s ervaringen
“SEO is voortdurend aan verandering onderhevig. Tijdens de BrightonSEO conferentie heb ik veel bijgeleerd over de nieuwste werkwijzen en trends in het vak. De lezingen van Stephen Kenwright en James Brockbank vond ik het meest interessant.
De lezing van Stephen Kenwright toonde aan dat wanneer een bedrijf de SEO-, merk- en sociale strategieën combineert, dit online succes bevordert. Brand building is even belangrijker dan linkbuilding als het gaat om online zichtbaarheid. Het is noodzakelijk om een synergie te creëren tussen de verschillende marketinginspanningen van een bedrijf. Tijdens zijn lezing deelde hij verschillende tips en gaf hij concrete praktijkvoorbeelden.
James Brockbank besprak het toenemende probleem van journalisten en uitgevers die merkvermeldingen geven in plaats van links. Tijdens de lezing beantwoordde James de vraag: “Wat zorgt ervoor dat een journalist vanuit een artikel naar buiten linkt, in plaats van alleen het merk te vermelden?”. Naast zijn bevindingen gaf hij tips over hoe je merkvermeldingen kunt omzetten in links.
Conclusie
We doen er bij Online Marketing Monkey alles aan om bij te blijven met de laatste SEO trends. Een congres zoals BrightonSEO is een kans die we als bedrijf niet kunnen laten liggen.
Bedankt, BrightonSEO, en tot snel!
Op de hoogte blijven van de nieuwste trends?