Content: 5 tips voor creatie en inspiratie
Relevante website content is belangrijk. Niet alleen voor uw SEO posities, maar ook voor uw social media kanalen. Maar het is niet altijd even gemakkelijk om steeds maar weer interessante content voor uw doelgroep te creëren. Content creatie en inspiratie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Gelukkig zijn er echter online veel kanalen om inspiratie op te doen om excellente content te schrijven.
Hoe uw doelgroep boeien ? Wat interessant voor de een, is het weer niet voor de ander. Het hangt af van de schrijfstijl, het onderwerp, layout, ect. Gebruik deze 5 tips om inspirerende content te schrijven voor uw website.
1. Geef oplossingen
Bericht over handige tips, case studies, oplossingen, adviezen, handleidingen, ebooks. Zorg voor antwoorden en oplossingen voor bekende problemen waar firma’s & klanten uit uw vakgebied mee worstelen. Het komt er hier op neer de aanwezige kennis binnen uw firma te delen met uw doelgroep. Stel dat u een online voetbal shop heeft, schrijf dan over trainingsoefeningen om de techniek & conditie & positiespel te verbeteren. Voetbaltrainers en -spelers zullen u dankbaar zijn. Heeft u een tennis webshop ? Toon dan klanten via You Tube video’s hoe ze bijvoorbeeld een tennisracket zelf kunnen bespannen.
2. Bericht over exclusieve voordelen
Iedereen is wel geïnteresseerd in voordelen die enkel maar geldig zijn voor klanten, facebook fans, twitter volgers of abonnees van een nieuwsbrief. Communiceer over bijvoorbeeld tijdelijke kortingen, gratis verzendkosten, 2 kopen – 1 betalen acties, exclusieve aanbiedingen, prijsvragen, gratis give-aways.
3. Communiceer over het meest recente nieuws
Ook uw klanten en prospects zijn nieuwsgierig. Ze willen op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, trends en nieuwsberichten uit uw sector. Het internet biedt hier een hele batterij aan mogelijkheden. Eén van de meest voor de hand liggende bronnen hiervoor zijn social media. Op social media maken mensen hun interesses en voorkeuren duidelijk door te volgen en te liken. Hier 2 handige instant nieuws kanalen die Online Marketing Monkey hanteert:
-
- Tweetdeck is een Twitter-tool die de recentste tweets toont van de gevolgde websites, bronnen en experts.
- Reddit is een online community waar gebruikers stemmen welke berichten hen het meest aanspreken. Met ongeveer 90 miljoen maandelijks bezoekers kunt u er vast wel inspiratie vinden.
4. Volg de berichtgeving van uw vakgebied
De meeste firma’s hebben niet de tijd om voortdurend helemaal nieuwe content te maken. Streef naar een mix van eigen input en content van anderen. Scan daarom permanent de berichtgeving uit uw sector, filter er de relevantste informatie uit en deel het met uw doelgroep.
Vergeet uw bedrijfsblog niet ! Verwijs waar het kan naar eerdere berichten. De basis van een content marketing is een blog, waarbinnen u alle kennis kunt onderbrengen. Gebruik uw blog als archief waar u steeds kunt naar verwijzen.
Hierbij 3 minder bekende nieuwskanalen die Online Marketing Monkey hanteert:
-
- Oorspronkelijk was Quora een ‘vraag en antwoord-site’. Ondertussen omvat het ook blogs en reviews. Ongetwijfeld bevat het enkele bruikbare topics voor uw sector.
- Ook op The Marginalian vindt u een hele waslijst van zeer diverse onderwerpen.
- Google Trends is een feed die de belangrijkste zoekopdrachten van het moment binnen Google weergeeft. Als u een verband kunt leggen tussen de hottest searches op Google en een geschikt onderwerp voor uw doelgroep, dan is succes gegarandeerd.
5. Humor mag
Probeer waar mogelijk wat humor in uw berichtgeving te verwerken. Het hoeft niet altijd serieus te zijn. Grappige foto’s & leuke video’s doen soms wonderen.
-
- BuzzFeed bericht over iets minder serieuze onderwerpen dan andere nieuwssites. Het leuke van BuzzFeed is dat u niet uit een welbepaalde sector moet komen om deze website te appreciëren.
- De Dilbert site brengt dagelijks zijn bekende cartoon. Grappig, maar slaat o zo vaak de spijker op zijn kop.
Besluit
Content creatie en inspiratie gaan hand in hand. Door bovenstaande 5 tips te hanteren, creëert u voortaan gemakkelijker inspirerende content voor uw doelgroep.
Benieuwd hoe goed je website het doet qua SEO? Binnen 24u geven we je antwoord.