eat

Betekenis

De SEO term E-A-T is de afkorting van Expertise, Autoriteit en Trust. Het begrip is vooral bekend geworden in augustus 2018 na de zogenaamde Google Medic Update. Het werd als dé oplossing gezien als jouw website door de update getroffen zou zijn.

Simpel uitgelegd betekent Google EAT eigenlijk het volgende. De zoekmachine wil steeds de beste zoekresultaten tonen aan haar gebruikers en wil dus absoluut vermijden dat websites met onvolledige of zelfs valse content rond een bepaald onderwerp bovenaan in haar rankings zouden komen. Daarom onderzoekt Google of de bron, namelijk de website en zijn schrijver, voldoende adelbrieven kunnen voorleggen (lees: voldoende expertise, autoriteit en geloofwaardigheid bezit) voor het onderwerp waarover de online pagina handelt.

Expertise

Hoe expertise content creëren ? Wel, onderzoek via zoekwoorden onderzoek wat jouw doelgroep erover wil weten en werk vervolgens in detail verder uit.

Autoriteit

Iedereen kan zich expert noemen, maar zodra je door andere experten wordt gezien als de bron van kennis voor relevante onderwerpen, dan wordt je een autoriteit. Hierbij helpt het dus om relevante backlinks met hoog domain authority te hebben.

Trust

Positieve feedback van tevreden klanten op Google Mijn Bedrijf, TrustPilot, Facebook, Kiyoh, eKomi enz. helpen zeker om je website online te vertrouwen. Maar andere aspecten eveneens, zoals:

  • heeft de site een fysieke locatie?
  • kan je als klant gemakkelijk contact leggen met de website eigenaars?
  • is de website https?
  • hoe zit het met de privacy policy?

Meer SEO termen