Online Marketing Monkey

James Groenemans

James Groenemans is sinds 2003 SEO en online marketing specialist. Hij is eveneens zaakvoerder bij Online Marketing Monkey. Hij studeerde Toegepaste Economische Wetenschappen aan de Universiteit Gent. Maandelijks tracht hij te bloggen rond zoekmachine optimalisatie, SEA en andere online marketing gerelateerde onderwerpen. Hij hoopt dat zijn artikelen helpen om je website een betere vindbaarheid te geven.

Naam:
Specialiteit:
Monkey sinds:
Werkadres: 
E-mailadres
Telefoonnummer

James Groenemans
SEO & linkbuilding
2014
Brugge
james@onlinemarketingmonkey.be
+32 50 58 01 20

Over James Groenemans

In mijn jeugd heb ik Latijn-Wetenschappen gevolgd in Geraardsbergen. Als hogere studies heb ik eerst een graduaat Grafische Bedrijfsleiding behaald aan de Higro in Gent. Daarna ook een master in de Toegepaste Economische Wetenschappen (TEW) aan de Universiteit van Gent.

Sinds 2003 ben ik al actief in de online business. Ik heb mijn online marketing skills, door scha en schande, verdiend in de e-commerce sector. Meer specifiek bij een online webshop genaamd TennisPlanet.com. Deze webshop verdeelt tennismateriaal over heel Europa. Ik was er verantwoordelijk voor de offline en online verkoop.

In 2014 ben ik Online Marketing Monkey gestart. Waarom? Wel, grotendeels uit onvrede over de geleverde service van enkele marketingbureaus waarmee ik toen nauw samenwerkte. Online marketing, zoals SEO en PPC, is eigenlijk helemaal niet complex als velen denken en het hoeft ook helemaal niet duur te zijn. Online Marketing Monkey is opgericht omdat ik vind dat elke website wel degelijk zichtbaar op Google kan zijn zonder daar torenhoge budgetten voor te betalen.

Mijn skills

De sterktes van James op een rij.

Heb je een online marketing vraag? Wil je eens praten over de SEO van jouw website? Stuur dan gerust een e-mailtje naar james@onlinemarketingmonkey.be

Hobby's

Fietsen met wielerclub De Zeevogels, tennissen in tennisclub Parc Astrid en ter tijd en stond een mooie fles wijn consumeren.

 
 

Mijn laatste blogberichten

Gevonden – momenteel niet geïndexeerd

Google kan je vergelijken als een archiefkast. Er zitten wel geen documenten in het archief maar URL's. Een correcte URL is er één die ...
Lees meer
404 status code

HTTP status codes – Alles wat u moet weten

HTTP status codes - Alles wat u moet weten Een HTTP status code is het antwoord van de server op het verzoek van een ...
Lees meer
Google's AMP

Google AMP

Wat is Google AMP en hoe kan ik het inzetten Google introduceerde begin 2016 een nieuwe stap in de mobiele revolutie: Accelerated Mobile Pages, ofwel ...
Lees meer

SEO bij Belgische supermarkten

Belgische supermarkten: SEO onderzoek SEO of search engine optimization is geen ver-van-mijn-bed show. Iedere sector heeft er baat bij om met zijn website zo ...
Lees meer
google ads

Google Ads: het einde van breed zoeken met modifier

Sinds kort is het niet meer mogelijk om het zoektype ‘breed zoeken met modifier’ (BMM) toe te voegen aan je advertenties in Google Ads ...
Lees meer
Google Core Web Vitals

Core Web vitals: een nieuwe Google ranking factor

Google kondigde in 2020 al deze nieuwe SEO ranking factor aan: Core Web Vitals. Deze nieuwe ranking factor meet de gebruikersvriendelijkheid van een website ...
Lees meer