Blog

U bent hier:Home > Blog

Online marketing blog

Linkbuilden

Door | juni 12th, 2017|Categories: Blog, Geen categorie, Linkbuilding|Tags: |

Linkbuilden is HET belangrijkste aspect van SEO Linkbuilden is een essentieel onderdeel geworden van een goede SEO-strategie. Het belang van relevante links is cruciaal voor iedere organisatie die online vindbaar wil zijn! Soms wordt er [...]

SEO en Subdomeinen

Door | mei 26th, 2017|Categories: Blog, Zoekmachine Optimalisatie|

SEO en subdomeinen Het is niet altijd even duidelijk wat de beste manier is om je website zo SEO vriendelijk te structureren. Soms ben je genoodzaakt je bestaande website anders in te delen qua menu-structuur. [...]

Voice search

Door | mei 5th, 2017|Categories: Blog, Zoekmachine Optimalisatie|

Voice search Voice search komt met een ongelofelijke snelheid op ons af! In mei 2016 is maar liefst 20% (bron: Google) van de mobiele zoekopdrachten, met de mobiele app's en/of Android, via gesproken zoekopdracht gegaan. [...]

Canonical tag

Door | april 28th, 2017|Categories: Blog, Zoekmachine Optimalisatie|

Canonical tag: voorkom duplicate content Unieke en relevante informatie voor je bezoekers, hierdoor maak je in de zoekresultaten van Google het onderscheid ten opzichte van de concurrentie. Tegenwoordig kan het voorkomen dat je dezelfde inhoud [...]

Seo Fabels

Door | maart 29th, 2017|Categories: Blog, Zoekmachine Optimalisatie|

8 SEO Fabels Fictie, fabel, mythe? Wat zijn de nu de meest genoemde onwaarheden rondom SEO? Wij sommen in deze blog de 8 meest genoemde op… Het complexe en geheime algoritme dat Google heeft ontwikkeld [...]

De ideale SEO URL : 10 tips

Door | maart 13th, 2017|Categories: Blog, Zoekmachine Optimalisatie|

De ideale SEO URL : 10 tips Hoe ziet de ideale SEO URL eruit ? Het is een onderwerp dat SEOers al heel lang bezighoudt: hoeveel subdirectories mag je maximaal gebruiken ? Is het zinvol [...]

CategorieAantal berichtenTags en trefwoorden

Content

5Zoekwoorden en content, Freshness factor, Duplicate content, Zoekwoorden, Inspiratie

eCommerce

10Checklist nieuwe site, Conversiepercentage, Leveringstendensen, Google Trusted Stores, Online vertrouwen, Checkout, Conversie, Volvo experiment, Pakketbrievenbussen

Email Marketing

3Grotere emaildatabase, Gmail, Deliverability

Linkbuilding

10Tips, Meer backlinks krijgen, Link analyse, Actief links vragen, Negatieve SEO, Pinguin 3, Betalende links, Backlinks, Pinguïn, Guest blogging

Mobile

4Mobiele meta tags, Mobilegeddon, Mobiele websites, Responsive design

SEA – AdWords

11Expended Text ads, Testomgeving van AdWords, Voortaan 4 topadvertenties, Veel gemaakte AdWords fouten, Campagnes bijsturen, AdWords kwaliteitsscore, CTR verbeteren, Advertenties, Budget, AdWords campagnes inrichten, Starten met Adwords

SEO

31Quick wins, Zoekwoorden opvolgen, Nieuwe redirect regels, Einde SEO ?,301-redirects, SEO-video’s, Website indexatie, Trends 2016, Google’s search guidelines, Meta-description-tag, SEO-vragen, Complete SEO audits, Robots.txt-bestand, Veel gemaakte SEO fouten, Mobilegeddon, Https en SEO, SEO in 2015, Google updates, Geschikte Domein namen, Zoekresultaten wissen, Fouten, Bepalende SEO factoren, Google+, Afbeeldingen, Snelheid, Video’s, Niche zoekwoorden, Zoekwoord prioriteit, Online bezoekers boosten, Bouncepercentage

Social Media

9Google-Sibyl, Webwinkel Vakdagen, Robots.txt, Google Pinguïn, Google Panda, Google bedreigingen, Google Kolibrie

Technologie

7Grotere emaildatabase, Gmail, Deliverability

Gratis SEO Tools

13PageRank, Zoekwoord planners, Screaming Frog, Top 10 blogs, Accessibility checkers, Open Site Explorer, Pagespeed tool, Keywordtool.io, Google Analytics, Google Shopping, Site snelheid, Keyword checker, Gratis SEO tools

Totaal

103

online marketing blog

Internet-marketing is een erg divers en super interessant vakgebied dat zich permanent en razendsnel verder ontwikkelt. Volgens sommigen zelfs met “de snelheid van het licht”. Want op het internet gaat alles voortaan anders. Gedaan zijn de peperdure offline marketing strategieën die nauwelijks te meten waren. Het internet is 1 grote wedstrijd geworden naar “gratis”. Het internet is er voor super efficiënte open businessmodellen, niet langer gerichte op de massa maar op niches.

Door deze online marketing blog te volgen, blijf je, uiteraard gratis, perfect op de hoogte van de allerlaatste e-commerce trends. Bovendien leer je nieuwe tips, ideeën en strategieën  die je meteen zelf kan gebruiken in de praktijk en op jouw website. Door onze wekelijkse blogposts te lezen, blijf je perfect op de hoogte van de laatste digitale tendensen en wordt de behoefte om jaarlijkse diversen digitale cursussen te volgen minder groot. Klik op een categorie en maak kennis met de onderwerpen die er reeds over geschreven zijn.

Up to date blijven

Dus wil je op de hoogte blijven van internet-marketing ? Dit zit je op deze weblog goed ! Lezen is fun, ontspannend en bovenal leerrijk. Wekelijks verschijnen er nieuwe artikelen rond SEO, AdWords, zoekmachine marketing, eCommerce, email marketing, content, link building, social media, handige tools en plugins en veel meer. Op Twitter, Facebook en Google+ posten we nog frequenter goede bruikbare adviezen voor elke online marketeer. De meeste aandacht gaat naar SEO, wat ook te zien is in de tagcloud. Geen enkel firma is erin gelukt om zo goed te profiteren van de ontelbare mogelijkheden van het internet dan de Google. Het zou dus niet verstandig zijn geen aandacht te besteden aan dit bedrijf. Daarom schenken we dus een deel van onze aandacht aan deze zoekmachine reus. Tussen de verschillende blogberichten vind je zowel informatieve als persoonlijke stukken. In de tabel hierboven vind je in de linker kolom de diverse categorieën ; in de kolom met trefwoorden krijg je een beter beeld van de besproken onderwerpen.

Bronnen

Waar we onze inspiratie en kennis voor de online marketing blog vandaan halen ? Wel, op de eerste plaats uit de dagelijkse praktijk. Wekelijks spitsen we ons toe op onderwerpen die leven bij onze klanten en waarvan we zelf vinden dat ook wij er meer over moeten kennen. Veel gemaakte SEO fouten en leuke cases zijn eveneens een goede inspiratiebron.

We vinden intern erg belangrijk om ons permanent bij te scholen. Daarom besteden we zo’n 20% van onze tijd aan opleiding. We trachten up-to-date te blijven door de belangrijkste Amerikaanse online marketing blogs te volgen, zoals MOZ en Search Engine Watch. Zeker de “Beginners guide to Online Marketing” van Moz is voor beginnende internetmarketeers een must-read. Ook Google zelf verschaft veel interessante kennis via onder meer Google Webmasters en Matt Cutts. Bezoeken aan de grotere marketing beurzen in Europa en Amerika zijn eveneens een belangrijke bron van kennis. En uiteraard de laatste e-boeken over zoekmachine optimalisatie, orderconversie en linkmarketing.

Onze 5 populairste blogposts

Hieronder de top 5 van de best gelezen artikelen van de laatste maanden. De selectie van posts is gebaseerd op het aantal pageviews.

1. De meest gelezen onlinemarketing blogs in België

Leer in dit artikel de 10 beste Vlaamse internetmarketings weblogs van het moment kennen. Door slechts een handvol internetblogs van hoge kwaliteit te lezen, vergaar je voldoende kennis om goed te blijven van de de recentste evoluties op gebied van zoekmachineoptimalisaties, AdWords, emailmarketing, conversieverhoging, checkouts, social media en zo veel meer.
Leer ze hier kennen …

2. De 10 beste gratis SEO tools

Hoog ranken in de zoekresultaten voor vele belangrijke sector zoektermen, iedere firma droomt ervan. Zoekmachinemarketing is niet een eenmalige operatie, het is een dagdagelijkse activiteit. Het is eigenlijk zinloos om gedurende enkele dagen een website eens googlevriendelijker te maken. Immers, zoekmachines worden voortdurend beter en slimmer. Ze willen op de eerste plaats de beste mogelijke, meest relevante en de meest up-to-date resultaten tonen voor een bepaalde zoekopdracht. De SEO-uitdaging bestaat erin eerst en vooral in de top resultaten te komen én dan te blijven. Er bestaan heel wat gratis SEO hulpmiddelen om hierbij te assisteren. Leer ze in dit artikel kennen …

3. Mobiel surfen

Een must-read artikel. Is je website nog niet geschikt voor mobiel verkeer ? Dan heb je een zwaar probleem. Iedereen surft tegenwoordig mobiel. Als je website te veel zware beelden bevat, dan moet de gebruiker te lang wachten voordat hij iets ziet. Gevolg: de surfer wacht niet en klikt weg = negatieve user experience = iets wat serach engines absoluut willen vermijden. Vanaf nu trekt Google sites die mobielvriendelijk zijn naar voren in de zoekresultaten . Maak er dus vandaag nog werk van en lees snel dit artikel over Mobilegedon

4. Veel gemaakte SEA fouten

Maak van AdWords campagnes een winnend verhaal door gebruik te maken een actieplan, die je stap voor stap uitvoert. Zo vergeet je geen essentiële zaken en kan ook jouw website extra omzet binnenhalen met AdWords. Weet dat elke cost per click anders is. Vergeet negative keywords niet. Ga dagelijkse naar je SEA account. Verder lezen…

5. De juiste domeinnaam

De selectie van een correcte basis-URL voor een website is echt wel belangrijk. Het is 1 van de stappen om goede SEO rankings te behalen. Als het even kan en logisch overkomt, probeer dan een een domeinnaam te pakken met een gewichtig zoekterm in de bedrijfstak waarbinnen je operationeel bent. Een andere advies is de URL zo kort als mogelijk te houden, erin op te nemen waarvoor je firma precies staat. Heb ook voldoende aandacht voor de extensie. Lees alle tips hier verder …

Waarom we deze blog-artikelen schrijven

We lazen (en lezen !) veel blogposts over internet marketing, maar zijn er eigenlijk nooit 1 tegengekomen die alle aspecten ervan op een diepgaande wijze bespreekt. Dat is dan ook de reden waarom we met deze online marketing blog gestart zijn: een website die de meest actuele informatie rond zoekmachine optimalisatie, AdWords en aanverwanten bevat.

Quasi elke onderneming heeft tegenwoordig een website. Gevolg: de concurrentie op het internet is ongemeen scherp. SEO en SEA zijn daarom onontbeerlijk voor elke firma die online bezoekers wil aantrekken én behouden, niet alleen nu maar ook in de toekomst. SEO en SEA vriendelijke websites zijn het resultaat van de juiste strategie en het respecteren van de correcte zoekmachine richtlijnen. Ook al pas je maar een deel van de adviezen van onze online marketing blog toe, je internetsite en bezoekersaantallen zullen er maximaal baat van hebben.